Regulamin Sklepu Internetowego
§ 1 Postanowienia Wstępne
- Sklep internetowy Pets Planet Minimarket Zoologiczny, dostępny pod adresem internetowym http://minimarketpetsplanet.pl/, prowadzony jest przez LOVEPET GROUP, NIP: 5543000884.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady oraz tryb zawierania umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – LOVEPET GROUP, NIP: 5543000886, REGON 521328510, KRS 0000956360
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – podmiot wykonujący działalność gospodarczą, korzystający ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym http://minimarketpetsplanet.pl/.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz umożliwiający złożenie Zamówienia.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane Produkty.
- Produkt – rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: Dolna Waleniowa 1, 85-435 Osówiec.
- Adres e-mail: sklep@minimarketpetsplanet.pl
- Numer telefonu: +48 512 814 858.
- Numer rachunku bankowego: 79102014620000710203942414.
§ 4 Wymagania Techniczne
Do korzystania ze Sklepu niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową.
- Aktywne konto e-mail.
- Włączona obsługa plików cookies.
§ 5 Informacje Ogólne
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są w polskich złotych i są cenami brutto (z VAT).
- Ostateczna kwota do zapłaty przez Klienta obejmuje cenę Produktu oraz koszt dostawy.
§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła.
- Konto można usunąć w każdej chwili bez podania przyczyny.
§ 7 Składanie Zamówień
Aby złożyć Zamówienie, należy:
- Zalogować się do Sklepu.
- Wybrać Produkt i dodać go do Koszyka.
- Przejść do Formularza zamówienia.
- Wybrać sposób dostawy i płatności.
- Złożyć Zamówienie, klikając przycisk „Zamawiam i płacę”.
§ 8 Metody Dostawy i Płatności
- Metody dostawy:
- Przesyłka kurierska.
- Odbiór osobisty w siedzibie firmy ul. Dolna Waleniowa 1, Bydgoszcz
- Metody płatności:
- Przelew na konto Sprzedawcy.
- Płatności elektroniczne.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest PayPro S.A.
- Karty płatnicze: Visa i MasterCard.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
§ 9 Realizacja Umowy Sprzedaży
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta po złożeniu Zamówienia przez Klienta.
- Potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail do Klienta.
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych.
- Termin realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych.
§ 10 Prawo Odstąpienia od Umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
- Termin 14 dni liczy się od dnia dostarczenia Produktu Konsumentowi.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć drogą elektroniczną.
- Konsument zobowiązany jest do zwrotu Produktu w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- Zwrot kosztów następuje niezwłocznie, nie później niż 14 dni od otrzymania zwróconego Produktu przez Sprzedawcę.
§ 11 Reklamacja i Gwarancja
- Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Produktu bez wad.
- W przypadku wad Produktu Klient ma prawo złożyć reklamację.
- Reklamacje można zgłaszać drogą elektroniczną.
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową trwa 2 lata od dnia wydania towaru, chyba że przedsiębiorca (jego poprzednik prawny lub osoby działające w ich mieniu) określił dłuższy termin przydatności towaru do użycia. Reklamację można złożyć w dowolnej formie.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni.
§ 12 Postanowienia Końcowe
- Umowy zawierane przez Sklep zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
- Spory wynikające z Umowy Sprzedaży będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne.
Polityka Prywatności
Informacje Ogólne
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1).
1. Administrator Danych Osobowych
Administratorem danych osobowych jest LOVEPET GROUP Sp. z o.o., NIP: 5543000886, zwana dalej Minimarketem.
2. Kontakt w Sprawie Przetwarzania Danych Osobowych
W celu uzyskania informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt na adres e-mail: sklep@minimarketpetsplanet.pl
3. Cele i Podstawy Prawne Przetwarzania Danych Osobowych
Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji umowy, w tym do:
- Przesyłania informacji związanych z działalnością Minimarketu drogą elektroniczną.
- Kontaktowania się w celach związanych ze świadczeniem usług i sprzedażą towarów.
- Realizacji umów, obsługi reklamacji, celów podatkowych i rachunkowych.
Przetwarzanie danych może odbywać się również w ramach prawnie uzasadnionego interesu Minimarketu, np. marketing bezpośredni.
4. Dobrowolność Podania Danych
Podanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. Brak podania danych uniemożliwia zawarcie umowy i korzystanie z usług Minimarketu.
5. Uprawnienia Użytkownika
Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
6. Sprzeciw Wobec Przetwarzania Danych
Użytkownik może wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Minimarketu oraz na potrzeby marketingu bezpośredniego.
7. Udostępnianie Danych Osobowych
Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom świadczącym usługi IT, księgowe, audytowe, kurierskie oraz organom publicznym na podstawie odpowiednich przepisów.
8. Okres Przechowywania Danych
Dane osobowe przechowywane są przez czas obowiązywania umowy oraz po jej zakończeniu w celach:
- Dochodzenia roszczeń.
- Spełnienia obowiązków prawnych, podatkowych i rachunkowych.
- Archiwizacyjnych przez okres maksymalnie 10 lat.
9. Automatyczne Przetwarzanie Danych
Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie, jednakże nie wywołuje to żadnych skutków prawnych ani nie wpływa istotnie na sytuację użytkownika.
10. Pliki Cookies
a. Informacje Ogólne
Strona internetowa Sklepu korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczek). Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer i przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika.
b. Rodzaje Wykorzystywanych Cookies
- Cookies sesyjne: są to pliki tymczasowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej.
- Cookies stałe: przechowywane są na urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
c. Cele Wykorzystywania Cookies
- Dostosowanie zawartości stron internetowych Sklepu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają w szczególności rozpoznać urządzenie użytkownika Sklepu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
- Tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy Sklepu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
- Utrzymanie sesji użytkownika Sklepu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła.
d. Zarządzanie Plikami Cookies
Użytkownik może samodzielnie i w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do urządzenia użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa powyżej, użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu użytkownika.
e. Wyłączenie Plików Cookies
Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu.
Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
- umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).